Exempció total dels preus fixats en el decret de preus públics universitaris per violència masclista

Què necessiteu fer?

Sol·licitud d'exempció total dels preus fixats en el decret de preus públics universitaris per violència masclista en l'àmbit de la parella, així com els fills i filles que en depenen.

Les estudiants víctimes de violència masclista en l'àmbit de la parella i fills i filles que en depenen han de presentar l'acreditació corresponent (algun d'aquests documents):

1. Sentència condemnatòria por un delicte de violència masclista en l'àmbit de la parella.
  2. Orde de protecció o qualsevol altra resolució judicial que acordi una mesura cautelar a favor de la víctima.
  3. Informe del Ministeri Fiscal que indiqui que la sol·licitant és atesa com a víctima de violència masclista en l’àmbit de la parella.
  4. Acreditació. Els organismes i recursos que poden acreditar aquesta condició són:
    • Oficines de l’Institut català de les dones, Serveis socials i Serveis de la direcció General per a l’erradicació de les violències masclistes.
    • Serveis d'Intervenció Especialitzada (SIE).
    • Serveis d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD).
    • Oficina d’atenció a la víctima del delicte.
    • Recursos públics d’acollida i entitats subvencionades per una Administració Pública concreta per a l’atenció de dones víctimes de violència de gènere.

Fills i filles que en depenen han d’aportar còpia del llibre de família.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Els documents que acrediten la condició de víctima de violència masclista en l’àmbit de la parella, tenen la validesa següent:

a) En el cas de sentència condemnatòria per un delicte de violència de gènere.

• Si la condemna ferma és inferior a 2 anys, es mantindrà la condició durant 2 anys.

• Si la condemna ferma és entre 2 i 4 anys, es mantindrà la condició durant 4 anys.

• Si la condemna ferma és superior a 4 anys, la condició es mantindrà fins a la durada de la condemna.

b) En el cas d’ordre de protecció, mesura cautelar o informe del Ministeri Fiscal, la condició es mantindrà durant un mínim d’un any o el temps de la durada de les mesures cautelars si és superior.

c) El certificat o l’informe de serveis d’atenció a les víctimes serà vàlid durant l’any natural d’emissió.

Tramita
Sol·licitud d'exempció total dels preus fixats en el decret de preus públics universitaris per violència masclista fora de l'àmbit de la parella.
Prèvia certificació AGAUR (convocatòria anual). Enllaç al tràmit de l'AGAUR.

Les estudiantes víctimes de violència masclista fora de l’àmbit de la parella tenen garantida la gratuïtat dels estudis universitaris.

Els casos previstos de violència masclista fora de l’àmbit de la parella són:

• Violència en l’àmbit familiar, en la modalitat de matrimoni forçat, prevista a l’article 5, apartat 2, de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
  • Violència en l'àmbit social o comunitari, prevista a l’article 5, apartat 4, de la Llei 5/2008, de 24 d’abril, en alguna de les manifestacions següents:
    • Agressions sexuals: ús de la violència física i sexual contra les dones determinada per l’ús premeditat del sexe com a arma per a demostrar poder i abusar-ne.
    • Tràfic de dones amb finalitat d’explotació sexual i amb altres finalitats amb dimensió de gènere.
    • Mutilació genital femenina o risc de patir-ne, que inclou qualsevol procediment que impliqui o pugui implicar una eliminació total o parcial dels genitals femenins o que hi produeixi lesions, encara que consti el consentiment exprés o tàcit de la dona.

Procediment:

1. Demanar el certificat del Departament d'Igualtat i Feminismes: es tracta del certificat emès per la xarxa d’abordatge de les violències masclistes; es pot demanar als Serveis d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i als Serveis d’Intervenció Especialitzada (SIE).
  2. Obtenir l’acreditació. El certificat s’adjunta a un formulari en línia específic de l’AGAUR. L’AGAUR emet l’acreditació.
  3. Matricular-se. Aquesta acreditació es presenta a la universitat en el moment de fer la matrícula. Si la persona interessada ja ha abonat l’import, la universitat li tornarà els diners.
Tramita

Procés de tramitació i suport.

Sistemes d'identificació i signatura electrònica.