Sou a: Inici / Factura electrònicament a la UPC

Factura electrònicament a la UPC

Informa't de tot el que et cal per facturar electrònicament a la UPC. Si no trobes el que necessites, contacta amb servei.control.gestio@upc.edu

Què és una Factura electrònica?

És un document tributari generat en format electrònic que reemplaça el document en paper i que compleix amb els requisits legals i reglamentaris exigibles a les factures. A més, ha de garantir l'autenticitat del seu origen i la integritat del seu contingut.

Com puc crear una factura electrònica?

Ho pots fer de dues maneres:

1. Amb un programa informàtic que generi la factura electrònica amb el format exigit i enviant-la a través de l'e-FACT.
  2. Utilitzant les eines existents, aquí n'oferim tres:

Enviament i seguiment de la factura electrònica

eFACT. Punt General de Factures Electròniques de les Administracions Públiques de Catalunya
Podràs enviar i conèixer l'estat de la teva factura electrònica.

Consulta de pagaments de la UPC
Podràs saber la situació de la factura electrònica: pendent de pagar o pagada. Consulta el Manual [pdf] per conèixer l'eina.

Legislació vigent i obligació de facturar electrònicament

Les empreses que estableix l'article 4 de la Llei 25/2013 han de facturar electrònicament a la Universitat sense límit d'import (Ordre VEH/138/2017).

La Universitat aposta per la factura electrònica perquè, a banda que la Llei ho exigeix, permet una major transparència en la gestió de les compres i en el seu pagament.

Facturar a la UPC - Consulta la información necesaria para poder facturar correctamente.

Foreign suppliers - Information needed to issue electronic invoices to the UPC

Característiques de la factura electrònica

• Hauran de presentar-se en format XML, segons el model Facturae, versions 3.2 o 3.2.1.
  • Estar signades amb signatura electrònica avançada, basada en un certificat digital reconegut (especificacions XAdES).
  • Identificar al destinatari amb els Codis DIR3
  • Enviament telemàtic a través d'un únic punt general d'entrada. Per a les Administracions Públiques Catalanes, aquest punt és l'e-FACT
    (Ordre HAP/1074/2014, de 24 de juny)

Què cal saber per emetre una factura electrònica a la UPC?

Per emetre a la UPC és imprescindible informar dels Codis DIR3 i de la comanda de la compra.

Els Codis DIR 3
Identifiquen a la UPC i són per a totes les factures:

• Codi Oficina Comptable: U02400001
  • Codi Òrgan Gestor: U02400001
  • Codi Unitat Tramitadora: U02400001

El número de comanda

Qualsevol compra a la UPC ha de tenir una reserva pressupostària identificada amb un número de comanda (o codi D o número de compromís) amb unes característiques concretes.

• 9XXXXXXXX
  • 8XXXXXXXX
  • 14XXXXXXXX

Aquest número el facilitarà el contacte de la UPC que formalitzi la compra, comença per 9, per 8 o per 14 seguit de 8 caràcters numèrics, sense espais.

Confecció del fitxer XML

Cal saber que l'etiqueta XML de la comanda és:
<ReceiverTransactionReference>

Per exemple, si la comanda és la número 900001125, al realitzar el fitxer caldrà indicar:
<ReceiverTransactionReference>900001125<ReceiverTransactionReference>